Affärsutveckling via sociala medier

Affärsutveckling via sociala medier

Där dina kunder finns där borde ditt varumärke också finnas och de flesta av dina kunder använder redan, och finns på sociala medier. Att integrera sociala medier som en del av företagets marknadsföring är smart marknadsföring och skapar flera fördelar som; förstärkt personlig service, fördjupade kundkontakter, nya kunder och marknader, nya samarbeten, idéflöden och  kostnadsbesparingar. Att ha en attraktiv närvaro på sociala medier kan också innebära ökad varumärkesexponering, förstärkt bild av en attraktiv arbetsplats, en kanal för rekrytering etc etc.


Innehåll i föreläsningen

  • Skillnaderna mellan gammal och ny marknadsföring
  • Framgångsrik marknadsföring via sociala medier
  • Innehållsstrategi
  • Värdeskapande kommunikation
  • Strategi, förhållningsregler, policy?
  • Vett och etikett på sociala medier
  • Viral marknadsföring
  • Vilka incitament gör att kunder utför social distribution, hur identifierar man dessa?
  • Omvärldsbevaka och hitta nya kunder
  • Utvärdera hur innehåll tas emot och producera mer sådant som är bra
  • Sökordsoptimering och sociala medier
  • Försäljning över Facebook

Text