HUBS
HUBS är ett EU- projekt som står för: Hållbar Utveckling av Besöksnäringen i skuggan av de stora Städerna. Syftet med projektet är att öka kunskapen om digitala/sociala media som marknadsföringskanal och ökad varumärkesexponering för projektets medlemsföretag. Målgruppen är människor och företag som jobbar med turism, t ex kommuner och småföretagare i turistbranschen. Projektets parter är Landskrona stad, Svalövs kommun, Bröndby kommune och CBS i Danmark.
Bakgrund
”Hej, jag är projektledare för ett Interreg-projekt som arbetar för att öka kunskapen om digitala/sociala medier och hur man använder dem för att marknadsföra sig och sitt företag. Målgruppen är människor som jobbar med turism, t ex kommuner och småföretagare i turistbranschen (camping, restaurang osv). Många talar om sociala medier men vet inte hur de används och vilken potential de kan ha. Genom min kollega Frida Ohlin på P&P AB vet jag att du har varit och föreläst på ungdomsprojektet Startelvan och har hört gott om ditt sätt att förklara hur sociala medier fungerar och hur de kan användas. Nu undrar jag om du kan tänka dig att komma och berätta för oss hur man kan använda sociala medier inom turismnäringen?”.
Yvonne, Projektledare, HUBS,
Interreg Öresund IV A
Föreläsningen
- Gammal vs ny marknadsföring
- Framgångsrik marknadsföring via sociala medier
- Vilken strategi skall vilket företag ha på sociala medier?
- Hur använder vi sociala medier för att attrahera nya kunder, lokalisera nya marknader, erbjuda ökad kundkontakt/kundservice, ta del av idé flöden, hitta nya samarbetspartners etc etc…?