Hur du inleder på ett snyggt sätt

Varför du väljer att söka dig till ett visst företag skall vara unikt. Visst vill alla ha ett arbete men förhoppningsvis har du en känsla eller tanke om just varför du väljer att kontakta DET företaget. Särskilt om du arbetar med riktade ansökningar som en kanal till att hitta spännande och passande arbeten för dig.

Arbetsgivaren blir självklart mer nyfiken på dig som person om du har en relevant inledning som visar att du har lagt ner lite tid på att göra research om företaget och har en relevant åsikt, synpunkt eller uttalande.

Här är olika inledningar som kan vara lämpliga att använda/fundera över hur du kan använda att inleda med:

  • Du läste något spännande om företaget i dess nyhetsbrev som du fastande för 
  • Du läste ett inlägg på Facebook från företaget som du fastande för av en anledning 
  • Du gillar företagets produkter, varför? Smak, lukt, innehåll etc. 
  • Första gången du hördes talas om företaget så lade du det på minnet, varför?  
  • En bekant har rekommenderat företaget till dig av en anledning att det passar dig, varför? 
  • Du har medvetet letat efter företag likt detta, varför?
  • Företaget delar dina värderingar 
  • Företaget driver spännande samarbeten 
  • Företaget driver spännande utveckling 
  • Företaget är en god aktör i samhället

Det finns ALLTID en känsla som fastnar i en om olika företag när man gör en reserach. Fånga den, paketera den och presentera den i den inledande kontakten så har du skapat en inbjudande och attraktiv öppning som visar på ett genuint och gott intresse.

 

Lycka till!

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *